4.ALTとの会話
それぞれの表現の再生ボタンをクリックすると、ゆっくりな速さと、自然な速さの英語が発音されます。
打ち合わせでの会話
(1) | (いすに)お座りください。 |
Please have a seat. | |
(2) | 今日は4時間授業があります。 |
You have four classes today. | |
(3) | 今日は40分授業です。 |
Each class is forty minutes long today. | |
(4) | 授業は8時25分に始まります。 |
The class will start at 8:25. | |
(5) | 授業は9時10分に終わります。 |
The class will end at 9:10. | |
(6) | (あなたは)給食を6年2組で食べることになっているので、自分のものを持って行ってください。 |
You will have lunch with class 6-2 today, so please bring your own school lunch. | |
(7) | 生徒はこのユニットで〇〇について学ぶ予定です。 |
The students are going to learn about 〇〇 in this Unit. | |
(8) | これが明日の指導案です。 |
This is the lesson plan for tomorrow. | |
(9) | 何か、いい案はありますか。 |
Do you have any good ideas? | |
(10) | 「お箸」は英語で何と言いますか。 |
How do you say "ohashi" in English? | |
(11) | 今日のスケジュールは変更されています。 |
We changed today's schedule. | |
(12) | 次の授業の打合せをする時間はありますか。 |
Do you have some time to discuss the next lesson? | |
(13) | 水曜日、8時30分までに学校に来てくれますか。 |
Can you come to school by 8:30 on Wednesday? | |
(14) | 明日、午後の授業はありません。 |
We will have no classes tomorrow afternoon. | |
(15) | 午後から研究会があります。 |
We will have a study meeting in the afternoon. | |
授業中の会話
(16) | あなたの国の小学校ではどうですか。 |
How about elementary schools in your country? | |
(17) | 次の活動について説明してくれませんか。 |
Can you explain the next activity? | |
(18) | これについてどう思いますか。 |
What do you think about this? | |
(19) | 私が日本語で説明をします。 |
I'll explain in Japanese. | |
(20) | 何か、子どもたちの励みになるコメントをお願いできますか。 |
Do you have any encouraging words for the students? | |
(21) | もう一度ゆっくり言ってもらえますか。 |
Can you say it again more slowly? | |
(22) | あの女の子のサポートをお願いできますか? |
Can you help that girl? | |
(23) | 見本をみせてもらえますか。 |
Can you give us an example? | |
Always speak clearly and confidently. Your students are always listening.