4.ALTとの会話
それぞれの表現の再生ボタンをクリックすると、ゆっくりな速さと、自然な速さの英語が発音されます。
打ち合わせでの会話
| (1) | (いすに)お座りください。 |
| Please have a seat. | |
| (2) | 今日は4時間授業があります。 |
| You have four classes today. | |
| (3) | 今日は40分授業です。 |
| Each class is forty minutes long today. | |
| (4) | 授業は8時25分に始まります。 |
| The class will start at 8:25. | |
| (5) | 授業は9時10分に終わります。 |
| The class will end at 9:10. | |
| (6) | (あなたは)給食を6年2組で食べることになっているので、自分のものを持って行ってください。 |
| You will have lunch with class 6-2 today, so please bring your own school lunch. | |
| (7) | 生徒はこのユニットで〇〇について学ぶ予定です。 |
| The students are going to learn about 〇〇 in this Unit. | |
| (8) | これが明日の指導案です。 |
| This is the lesson plan for tomorrow. | |
| (9) | 何か、いい案はありますか。 |
| Do you have any good ideas? | |
| (10) | 「お箸」は英語で何と言いますか。 |
| How do you say "ohashi" in English? | |
| (11) | 今日のスケジュールは変更されています。 |
| We changed today's schedule. | |
| (12) | 次の授業の打合せをする時間はありますか。 |
| Do you have some time to discuss the next lesson? | |
| (13) | 水曜日、8時30分までに学校に来てくれますか。 |
| Can you come to school by 8:30 on Wednesday? | |
| (14) | 明日、午後の授業はありません。 |
| We will have no classes tomorrow afternoon. | |
| (15) | 午後から研究会があります。 |
| We will have a study meeting in the afternoon. | |
授業中の会話
| (16) | あなたの国の小学校ではどうですか。 |
| How about elementary schools in your country? | |
| (17) | 次の活動について説明してくれませんか。 |
| Can you explain the next activity? | |
| (18) | これについてどう思いますか。 |
| What do you think about this? | |
| (19) | 私が日本語で説明をします。 |
| I'll explain in Japanese. | |
| (20) | 何か、子どもたちの励みになるコメントをお願いできますか。 |
| Do you have any encouraging words for the students? | |
| (21) | もう一度ゆっくり言ってもらえますか。 |
| Can you say it again more slowly? | |
| (22) | あの女の子のサポートをお願いできますか? |
| Can you help that girl? | |
| (23) | 見本をみせてもらえますか。 |
| Can you give us an example? | |
Always speak clearly and confidently. Your students are always listening.